Компанії вже активно формують бюджет на наступний рік. І провайдери не виняток. Ми вирішили простежити як збільшення вартості контенту відбивається на ціні мінімального пакета послуг.
Роялті медіагрупам зростає щороку з моменту переходу на комерційні відносини. Так у 2019 році групи підняли тарифи на 100%. У 2020 — ще на 100%. Роялті за кабельну ретрансляцію склало 40 копійок з абонента. В результаті провайдери два роки поспіль підіймали вартість пакету на 20 гривень. З них суто на оплату роялті провайдери виділяли половину.
— У цьому році з 20 грн, на які підняли тарифи, 10 гривень пішли на авторські права, і там приблизно однаково – на вітчизняні медіагрупи й міжнародні телеканали, — розповів “Медіасат” голова «Тріолан» Вадим Сидоренко.
Підвищення ще на 10 гривень, за інформацією провайдерів, було пов’язано з витратами на зарплатний фонд, обслуговування мережі та інфляцією.
У 2021 році медіагрупи підняли тарифи ще на 30%. Роялті за кабельну ретрансляцію збільшилося до 90 копійок з абонента. При цьому більшість провайдерів підняли ціну традиційно на 20 гривень (як і в періоди 100% подорожчання контенту).
У 2022 році деякі медіагрупи планують підняти тариф ще максимум 15%, інші обіцяють залишити попередню ціну. Роялті за кабельну ретрансляцію збільшиться до 1,50 грн за абонента. Виходить, провайдери знову можуть послатися на подорожчання контенту — і це буде правдою, але водночас очевидно, що роялті не є основним драйвером зростання цін на послуги.